3/12/15

 Clica aquí per veure l'Storytelling


I si resulta que el nostre dia a dia està ple de fades madrines que desitgen ser descobertes? Els contes les descriuen d'una manera màgica i misteriosa, i no s'equivoquen del tot... Són unes criatures fantàstiques i subtils que vetllen per nosaltres de moltes maneres, malauradament sovint de forma desapercebuda per tots nosaltres. Segons moltes tradicions i llegendes, però, és possible provocar el seu contacte amb elles. Jo no només dono fe que així és, sinó que us explicaré la meva experiència perquè la poseu en pràctica vosaltres mateixos. Veureu què n'és de senzill!

MANUAL D’INSTRUCCIONS PER TROBAR LES VOSTRES FADES MADRINES

  1. Ves al teu racó preferit per desconnectar de la rutina: ves-hi sol i sense presses.
  2. Tanca els ulls i obre la ment
  3. Utilitza la teva memòria: deixa que el teu cap faci un viatge en el temps, un viatge al bagul dels records
  4. Pensa en totes aquelles dones que hagin marcat la teva biografia. Voilà! Per art de màgia seràs conscient de totes les fades madrines que t’envolten!
  5. Un cop detectades, visualitza quin és l’element, l’objecte o la vivència més entranyable que hagis viscut amb elles
  6. Posa’t a l’acció! Recopila aquests ‘ingredients’ i elaborar un ritual específic per a cada fada madrina.
  7. Sorprèn-les quan menys s’ho esperin, fent-les viure una Experiència Memorable exclusiva per a cadascuna d’elles. Aquí teniu un exemple: The Fairies of Olabautyú
Si seguiu aquesta petita guia no us penedireu, donat que creareu una aura emocional realment expansiva. En el meu cas concret, en ser conscient de l’afortunada que era, vaig sentir la imperiosa necessitat d’agrair a les meves fades madrines les vitals i significatives petjades que havien deixat en mi. Com ho vaig fer? Recopilant fotografies especials i elements quotidians amb una forta connexió metafòrica i emocional amb elles. 

  
      
I per acabar de materialitzar i immortalitzar aquesta nova experiència memorable amb elles, les vaig filmar en el moment de sorprendre-les, regalant-les el millor dels obsequis: emocions i una nova història que marcaria per sempre les nostres vides. Us atreviu a fer-ho amb les vostres? Per Nadal i sempre: regaleu emocions!

15/9/15




Olabautyú ja fa 9 mesos que treballa en l'àmbit de la comunicació integral (assessorament, serveis de gabinet de premsa, community manager i viodeografia/storytelling, etc.) per a una entitat encomiable, com és l'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer del Maresme (AFAM). Es tracta d'una entitat molt proactiva que ho dóna tot per als 400 familiars associats que, directa o indirectament, conviuen amb l'Alzheimer i altres demències neurodegeneratives.

Enguany, l'organització està de celebració: commemora 20 anys de presència a la comarca del Maresme, dues dècades avançant junts en el camí de l'Alzheimer, una malaltia que continua sense cap tipus de tractament preventiu ni curatiu i que, degut al creixent envelliment de la població i l'augment de l'esperança de vida, cada vegada afecta més persones.

És per això que durant 8 anys consecutius, l'Associació, amb la destacable i imprescindible col·laboració de voluntaris, institucions, comerços, mitjans de comunicació i empreses de la ciutat i del Maresme, organitza la caminada popular "Mataró Camina per l'Alzheimer", una marxa solidària que busca sensibilitzar la societat sobre aquesta malaltia neurodegenerativa i, al mateix temps, recaptar fons per a la creació de serveis, programes d'ajuda i altres accions i activitats en benefici de les famílies afectades.

Any rere any, la Caminada de l'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer creix tant en participació ciutadana com en el nombre d'entitats que s'hi aboquen per posar el seu granet de sorra solidari. En aquest cas, Olabautyú ha realitzat el vídeo promocional d'aquesta VIII edició de la "Mataró Camina per l'Alzheimer". 


Així doncs, anoteu el 4 d'octubre a les vostres agendes i sumeu-vos a la causa! Natura, esport, diversió i salut per una boca causa. 

Les inscripcions estan obertes i es basen en la compra de la samarreta solidària de la caminada, que enguany es tenyeix de color taronja. Les inscripcions poden fer-se de forma online a través del web www.matarocamina.org, o bé físicament al Centre de Dia Terapèutic de l'AFAM (C/ Carlemany, 10, de Mataró) de 16h a 19h; també de 10:30h a 13h i de 16:30h a 20h al Col·legi Cor de Maria i a la botiga Intersport de la ciutat, o bé els dissabtes 19 i 20 de setembre a l'estand de la Plaça Santa Anna de Mataró de 10h a 20h ininterrompudament. També es pot col·laborar amb donatius o bé comprant el cava solidari de la Caminada que a l'igual que les inscripcions d'adult, tenen un cost de 8€, mentre que les inscripcions de menors de 12 anys són a 4€. 

El 4 d'octubre, Olabautyú caminarà per l'Alzheimer i serà una de les 5.000 'formigues' que s'espera que hi participin. T'hi sumes a aquesta Experiència Memorable?






19/8/15


Aquest estiu, Olabautyú et desitja unes felices vacances d'estiu amb el teaser d'un dels viatges al centre de sí mateix que ha realitzat recentment. L'storytelling complet, molt aviat a les vostres pantalles ;)




24/6/15

Després de més d'un mes 'non stop' involucrada en varis projectes de caràcter empresarial, associatiu i particular (especialment audiovisuals), ja es van apropant les dates per reactivar el blog i poder compartir amb vosaltres alguns d'aquests interessants i variats treballs. Per fi! Mentrestant, només em queda disculpar-me per aquest període 'de buit'... Tot i que, ja se sap, sovint l'espera val la pena. Que acabeu de gaudir de la festivitat de Sant Joan!

29/4/15

La potenciació de la creativitat, el coneixement com a motor de lluita, i el valor de la humanitat que transmet la pel·lícula Big Hero 6 són perfectes per introduir alguns dels múltiples beneficis de l’Storytelling Audiovisual aplicat a les empreses.

A Internet se’n poden trobar centenars de definicions sobre Storytelling. A mi, particularment, m’agrada definir-ho com l’art d’explicar històries que connecten emocionalment amb una audiència determinada. Acostumen a tenir com a base interessos universals, com la felicitat, la veritat, la vida, la mort... I una estructura arquetípica: d'heroi, aventurer, rebel, vilà, explorador...

Tothom té una història al darrera, un tresor que desitja ser descobert i compartit. Les empreses, també. I les estratègies comunicatives basades en l’storytelling, especialment l’audiovisual, tenen màgia ja que tenen la particularitat de fer visible les ànimes de les empreses, la part més humana, viva i real que habitualment queden relegades a un segon o tercer pla, per no dir amagades absolutament. Malgrat aixòl vincle emocional juga un paper vital en la fidelització envers una marca i en les decisions de compra. Les grans multinacionals fa temps que ho saben i l’apliquen constantment. Saben que:

- els continguts audiovisuals basats en les històries reals aporten credibilitat i confiança
-  evoquen emocions
-  fan el missatge més comprensible i motivador
-  generen diàleg continu amb l'audiència, proporcionant-li experiències memorables
-  són perdurables en el temps
-  són fàcils de compartir i, per tant, de difondre boca a boca
-  en pocs minuts impulsen i transmeten els valors de les marques
-  són una inversió en reconeixement de marca a Internet

El més màgic i heroic de tot és que l’Storytelling Audiovisual es pot aplicar a qualsevol tipus de contingut: als documents, xifres, fotografies... Tot es pot convertir en una gran història! A continuació detallo 6 aplicacions d’Storytelling que es poden convertir en els vostres Big Heroes:

  1. Mostrar els processos d’elaboració i fabricació dels vostres productes i serveis: amb un breu making-of podem reflectir l’essència i l’oferta de valor que fa diferent cada empresa, servei i producte, com aquests vídeos d'Ikea o Dreamland Factory.



  2. El significat i la història de la seva empresa o marca: com si d’una pel·lícula o novel·la es tractés, narrar els orígens, la superació de les adversitats i pedres trobades pel camí, mostrar quines persones, situacions i experiències han influït en el creixement de la companyia, i fins i tot el significat de la seva marca (el per què del nom, del logotip, etc.) vincula, connecta i genera empatia. I si no, feu una ullada a les històries de Danone i Honda:
  3. Casos d’èxit: les fites assolides emfatitzen l’excel·lència. Els anuaris i memòries empresarials acostumen a ser poc atractius pel seu volum de pàgines i l’escassetat d’imatges. Però poden explicar-se amb un format més dinàmic, amb una estructura narrativa visual i atractiva, poques dades i moltes fotografies, motion graphics, infografies i vídeos.

  4. Explicar els clarobscurs: crear vídeos o històries audiovisuals que no amaguin les insatisfaccions que puguin tenir clients, proveïdors i inclús treballadors mostra la transparència de la compayia, el desig de millora continua, la humanitza i genera confiança. També trenca les tradicionals regles de la publicitat tradicional, que sempre ha apostat per embellir-ho tot. I les idees trencadores tenen ganxo.
  5. Qui hi ha al darrera: obrir la porta de la teva empresa i mostrar quines persones la conformen, com són, perquè elles i no unes altres, quines experiències han viscut a la companyia o com viuen en primera persona el formar part de la companyia són valors que generen vincles emocionals amb l’audiència, promovent la consolidació de la seva fidelització
  6. Explica la història de les teves vendes, de testimonis satisfets: és una excel·lent via per persuadir potencials clients i, alhora, per consolidar els existents, ja que amb aquest tipus de vídeos promocionem, també, els seus negocis.

    Hi ha infinitat de possibilitats per omplir de màgia, valors i humanitat la teva companyia a través dels teus canals d'Internet i Xarxes Socials. T’animes a donar visibilitat a la teva empresa, pime o negoci? Si és així, ja tens la teva contacontes particular :D


27/3/15

Els Storytellings Audiovisuals per a Particulars sempre estan carregats d'un excel·lent còctel d'emocions. A priori, la càmera genera molt de respecte, però després d'uns escassos minuts, la connexió, el feeling, sorgeix per art de màgia:  És aleshores quan una explosió de sentiments aflora i traspassa la pantalla. Aquest és el meu principal objectiu cada vegada que entrevisto i gravo algú: connectar amb ell per extreure el millor de les seves emocions.


Abans de trobar-me amb els entrevistats, acostumo a enviar-los un petit qüestionari amb preguntes personalitzades. Es tracta tan sols d'una petita guia que els ajudi a fer la vista enrere, a visualitzar els millors records, moments i experiències memorables viscudes amb l’homenatjat. Tot i així, malgrat els nervis inicials abans citats, les entrevistes d’Olabautyú sempre acaben sent unes relaxades converses carregades d’espontaneïtat, dinamisme i naturalitat en estat pur.

Demà, 28 de març, serà un gran dia: em desplaço a Granollers per iniciar el Pla de rodatge d’un Storytelling en honor als 40 anys d’un vallesà. Les dates assenyalades, com poden ser els aniversaris especials, són el pretext idoni per desmarcar-se amb un regal colpidor, original i 100% a mida. Un Storytelling que narri de forma creativa i professional la història d’un familiar, amic, parella o company de feina. Un reportatge audiovisual que mostri la seva trajectòria de vida i el seu protagonisme dins el nucli familiar, el grup d’amics, els companys de feina... i inclús la seva petjada a la ciutat i al món.

Hi ha molts estils i formats: storytellings creatius, documental-informatius, entrevistes, lipdubs, storytellings musicals... Les possibilitats són infinites i sempre úniques!

Ja estic desitjant embarcar-me en aquesta Experiència Memorable. Pròximament, el següent capítol 


Continuarà...









18/3/15


L’estret vincle familiar que es genera entre avis i néts és dels més especials, entranyables i incondicionals que hi ha. Està ple de valors! Els avis són una font inesgotable d’amor, atenció, joc i coneixement per a les joves generacions. Històries, relats, receptes casolanes, anècdotes, contes, fotografies, vicissituds… Són la principal font d’informació sobre les arrels, memòries, tradicions i valors familiars. Una font de valor incalculable que si alimentem, cuidem, mimem i preservem, obtindrem el llegat més preuat: immortalitzar la millor de totes les històries mai explicades: la biografia de la nostra família.

Crear un arbre genealògic, escriure la pròpia història de vida familiar i fer un storytelling o reportatge audiovisual que recorri totes les experiències particulars viscudes per avantpassats i familiars actuals assegura que els records i els valors perdurin per sempre, que aquest coneixement únic, particular i vital es traspassi de generació en generació.

Ja ho deia el novel·lista Samuel Butler, que “memòria i oblit són com la vida i la mort. Viure és recordar i recordar és viure. Morir és oblidar i oblidar és morir”.

Els naixements, les vivències político-socials de cada moment, els jocs i contes dels avantpassats, els oficis, els aprenentatges vitals, els trasllats, els moments bons i no tant bons, les retrobades i celebracions, les receptes familiars, els relats, contes i acudits, abraçades, petons, sentiments i moments màgics... Cada detall, cada record val la pena materialitzar-lo en una experiència memorable que esdevingui eterna en el temps, el millor llegat que les futures generacions poden heretar.

De fet, rememorar i recordar són unes excel·lents experiències memorables per a tots els components d’una família. Als avis els hi proporciona una valuosa dosi d’autoestima, en sentir-se necessaris, importants i protagonistes principals de la seva pròpia novel·la o pel·lícula-documental audiovisual personal. També els ajuda a adonar-se de la gran petjada que estan deixant les seves fites en el decurs de la seva vida. I és que elaborar la pròpia biografia familiar estimula i cuida les relacions amb la família, millorant el benestar i la qualitat de vida de tots els éssers estimats. 
I pel que fa a les noves generacions, d’una banda els aporta uns aprenentatges que només poden assolir a través del nucli familiar i, d’una altra, els ajuda a créixer i formar-se, fomentant el respecte per les persones adultes, la capacitat d’escolta i la comunicació intergeneracional. Si participen  de la configuració de la història familiar aportant dibuixos, fotografies i experiències actuals, també estarem fomentant el sentiment de seguretat i de pertinença dels joves de la casa.

La proximitat d’un aniversari especial, la necessitat de retre un homenatge emotiu a un familiar que ens ha deixat o simplement l’aposta per un autorregal o regal personalitzat, únic i irreemplaçable són només alguns dels moments ideals per decidir-se a iniciar la nostra pròpia biblioteca i videoteca familiar. 

Elaborar una biografia emotiva i vivencial, tant en format escrit com audiovisual, implica documentació, producció, redacció, filmació, edició... En definitiva, temps, paciència i dedicació, però el resultat sempre val la pena perquè s’obté un llegat que perdurarà per sempre. Si voleu un resultat professional, autèntic i exclusiu, sé d’una apassionada periodista-videògrafa que segur sabrà transmetre la vostra essència familiar mitjançant entrevistes personalitzades a domicili o online, escaneig de fotografies, i una filmació i edició professional que segur us aportarà l’experiència memorable que mereixeu. Quan comencem? 
 
© 2014 - olabautyu.com - Lydia Ruiz - Todos los derechos reservados